LA NOSTRA ESCOLA

Tota la informació sobre qui som i com treballem

BRUGUITECA

Per viatjar lluny, no hi ha millor nau que un llibre. Emily Dickinson

ESPAIS I SERVEIS

Conegueu el nostre centre fent-hi una visita virtual

PROJECTES

Informació sobre els projectes que realitzem a l'escola

La nostra escola

QUI SOM?

L’escola Joan Bruguera és una escola catalana pública situada al centre de la ciutat i amb una llarga tradició a Girona, que ha sabut adaptar-se als canvis de la nostra societat i que sempre s’ha caracteritzat pel seu esperit innovador.
L’escola va ser inaugurada el 1911 i va ser la primera escola graduada de tot l’estat espanyol. Durant molt temps es coneixerà com El Grup Escolar.
Des del curs 2002-03 l’escola gaudeix de tots els espais reformats, tot i que l’edifici conserva la seva façana i elements originals de l’època que li donen caràcter, personalitat i identitat pròpia. La nostra escola és una escola d’una línia.
La situació de l’escola, que es troba entre la zona centre i el casc antic, ens permet treure profit d’un gran ventall d’activitats i recursos que ofereixen diferents entitats que s’hi agrupen al voltant.
Al llarg dels darrers 12 anys, l’escola ha anat experimentant canvis significatius fins acabar consolidant unes línies pedagògiques i de treball en el marc de la participació en el PAC ’06 i posteriorment en els Acords de corresponsabilitat promoguts des del Departament.
Després de 12 anys de l’anterior direcció, sorgim un nou equip el curs 13-14 que acceptem el repte i el compromís de seguir fent avançar l’escola amb il·lusió i de seguir millorant la qualitat educativa de la qual som responsables.
El nostre projecte s’emmarca en tot moment en la visió de compartir l’experiència educativa amb tota la comunitat. Creiem que el procés en la presa de decisions de forma conjunta i l’organització que parteix del lideratge compartit i transversal, configura l’espai adient per la gestió òptima i democràtica de l’escola i per la consecució dels objectius que ens proposem que recauen en oferir una educació integral de qualitat que formi persones actives, crítiques, autònomes, responsables i compromeses amb els altres i amb l’entorn.