Fem matemàtiques manipulant

Toquem les matemàtiques: La competència matemàtica a través dels processos

El coneixement  matemàtic es composa de relacions construïdes per a cada individu amb l’entorn i amb els objectes, que li permeten anar accedint cada vegada més a una complexitat superior. És per això que la  manipulació, el moviment i l’experimentació són les bases per anar cap a la construcció i estructuració del pensament lògic que és bàsic en l’aprenentatge de les matemàtiques.

A l’escola coneixem les possibilitats dels materials manipulatius per crear aprenentatges significatius i els utilitzem per facilitar la comprensió de les matemàtiques.

En les següents fotografies es fa evident la intenció docent d’apropar els alumnes a les matemàtiques des de la comprensió i il·lustren  l’ús de materials manipulatius que  faciliten que els nens i nenes vagin trobant el sentit a conceptes abstractes com són la numeració, la mesura o els algorismes de càlcul.