Fem matemàtiques manipulant

Toquem les matemàtiques: La competència matemàtica a través dels processos

El coneixement  matemàtic es composa de relacions construïdes per a cada individu amb l’entorn i amb els objectes, que li permeten anar accedint cada vegada més a una complexitat superior. És per això que la  manipulació, el moviment i l’experimentació són les bases per anar cap a la construcció i estructuració del pensament lògic que és bàsic en l’aprenentatge de les matemàtiques.

A l’escola coneixem les possibilitats dels materials manipulatius per crear aprenentatges significatius i els utilitzem per facilitar la comprensió de les matemàtiques.

En les següents fotografies es fa evident la intenció docent d’apropar els alumnes a les matemàtiques des de la comprensió i il·lustren  l’ús de materials manipulatius que  faciliten que els nens i nenes vagin trobant el sentit a conceptes abstractes com són la numeració, la mesura o els algorismes de càlcul.

FORMACIÓ DE MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES PER A LES FAMÍLIES

Publicat el Dijous, 07 Novembre 2019

Seguint amb la nostra línia metodològica de l'ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques manipulatives, ahir vam convidar les

famílies de l'escola a una formació per tal que coneguessin de primera mà com treballem les matemàtiques a l'escola.

La formació va anar a càrrec de l'Elvira Figueras, mestra, pedagoga, formadora de mestres i assessora de continguts matemàtics

per a diferents editorials i alhora formadora del nostre equip de mestres aquests últims 4 anys.

La formació va constar d'una explicació teòrica sobre els fonaments, la filosofia i el plantejament educatiu de l'aprenentatge de les

matemàtiques de manera manipulativa i després els pares i mares, juntament amb els mestres de l'escola, varen poder

experimentar amb tots els materials que fan servir els seus fills i filles a l'aula a partir de diferents activitats preparades.

Volem agrair la implicació i la participació de totes les famílies.

FEM ESCOLA ENTRE TOTS!

Mostra el contingut: FORMACIÓ DE MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES PER A LES FAMÍLIES