Bloc de cicle inicial

LA CISA VE A L’ESCOLA!

Publicat el Dilluns, 23 Març 2020

A principis de febrer, van venir a veure’ns l’Anna i en Subi a l’escola, que són una escriptora i un il·lustrador. Ens van explicar el conte de la Cisa, una lleona molt curiosa que viatja pel món, escrit i dibuixat per ells. Mentre l’Anna l’explicava, en Subi dibuixava! Ens va encantar!

Llavors la Cisa, que sap que ens agraden molt els contes, ens va deixar dues feines molt xules: la primera, 10 contes fantàstics per llegir, mirar i explicar. La segona, triar un dels personatges dels contes, inventar-nos com seria i dibuixar-lo, com fa en Subi, que a més ens va ensenyar uns quants trucs per dibuixar millor. Ens van quedar genials!

Al març, van tornar a l’escola i es van quedar bocabadats amb els nostres personatges! En Subi ens va ajudar a fer un mural increïble amb els nostres dibuixos! I la Cisa ens va regalar un diploma, vam estar molt contents!

FEM TINTA INVISIBLE

Publicat el Dijous, 05 Març 2020

Les nenes i els nens de 1r hem estat treballant les instruccions per poder tirar endavant el projecte: Jocs pel pati.

Vam trobar-ne unes que ens explicaven com es feia la tinta invisible, així que ens vam posar mans a l’obra per veure com ens sortia!

Vam llegir i treballar les instruccions per entendre-les bé i finalment vam fer l’experiment al laboratori de ciències. Per grups, vam preparar una safata amb el material necessari: aigua i suc de llimona. Cadascú va escollir una paraula bonica i la va escriure en un full amb un bastonet de les orelles. Al principi, no es veia res de res, però les mestres van donar escalfor al full amb una espelma i... va aparèixer el missatge secret!

Aquí teniu el resultat!

Fruita i matemàtiques

Publicat el Dijous, 30 Mai 2019

Aprofitant que ens arriba fruita, hem utilitzat els nespres per treballar les matemàtiques. En aquest cas la multiplicació.

Apadrinaments

Publicat el Dijous, 21 Març 2019

Sisè segueix apadrinant primer. Són estones amb molts aprenentatges de les dues parts i amb molta diversió i bons moments.

Taller Teatre d'Ombres

Publicat el Divendres, 08 Març 2019

El dijous 7 de març vam anar al Museu del Cinema a aprendre sobre el precedent més antic de la projecció d’imatges.

L’origen s’ha de cercar al continent asiàtic com l’Índia o la Xina, però també Indonesia. Els textos més antics daten del segle XI. En aquell moment les històries representades eren de caràcter religiós. Les figures emprades eren fetes de diferents materials d’origen orgànic com ara la fusta i la pell de búfal, ase, daina o cabra.

Al Museu vam poder veure algunes mostres d’aquestes figures, que boniques eren! També vam poder veure un vídeo amb una representació com les d’aquell temps. I abans de posar-nos mans a la feina, la Mireia, l’educadora que ens va acompanyar durant tota la visita ens va fer una petita representació de la història del Ramayana.

Aquest personatge és el que nosaltres després vam poder punxar i muntar d’una cartolina negra.