Presentar un bon domini de la llengua és essencial per a tots els àmbits de la vida. Saber llegir ens ajuda a interpretar i conèixer el món i a combatre la ignorància, ens ajuda a ser crítics i ens ajuda a relacionar-nos. Ens ensenya a estructurar el pensament, a argumentar les nostres idees i ampliar els nostres horitzons. Llegir a més, desperta la curiositat i desenvolupa la imaginació i la creativitat. La lectura ens ajuda a perfeccionar el llenguatge i afavoreix l'aprenentatge de l'escriptura. A l'escola volem que els infants adquireixin una bona competència lectora i ho fem estimulant-los el plaer per llegir a través de diverses pràctiques com els moments lectors, les biblioteques d'aula, els apadrinaments lectors, les tertúlies literàries i la revista Borrissol. Entenem que vivim en un món cada vegada més global, en el qual, el domini de diverses llengües i el seu ús comunicatiu, acadèmic i professional és gairebé imprescindible per tal d'interactuar amb èxit en diferents contextos lingüístics i culturals. A l'escola aprenem la llengua catalana, la llengua castellana i la llengua anglesa, en diferents contextos i àrees.
A l'escola comencem el matí amb una estona de lectura en un ambient relaxat i tranquil. És en aquestes estones, que fomentem el gust per la lectura, treballem estratègies de comprensió lectora i de retruc ens activem i ens preparem per les tasques del dia. Dinamitzem aquestes estones amb propostes diverses com la lectura individual, la lectura en veu alta per part del mestre i dels alumnes, jocs de llengua i estratègies de comprensió lectora. Aprofitem també per fer recomanacions literàries dels llibres que coneixem i que més ens han agradat i per fer presentacions de les novetats de la Bruguiteca. Els moments lectors ens recorden que hem de ser molt puntuals per no perdre l'estona de lectura i per no destorbar la lectura dels nostres companys i companyes.
L'apadrinament lector és una pràctica motivadora de foment de la lectura entre parelles formades per alumnes de cicle superior que fan de padrins dels alumnes de 1r. Aquesta pràctica busca educar els padrins en la responsabilitat i el compromís de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol, ajudant-lo a llegir alhora que li encomana el plaer per la lectura tot engrescant-lo a llegir. L'apadrinament lector és una bona proposta per crear un vincle entre padrins i fillols de manera que els primers esdevinguin un referent a l'escola per als més petits i millorar així la convivència.
Les tertúlies literàries són una activitat de lectura compartida on els alumnes comparteixen reflexions i opinions entorn un llibre. Aquestes tertúlies s'esdevenen periòdicament al voltant d'un llibre de la literatura clàssica universal i fomenten el coneixement de la literatura i dels referents culturals compartits alhora que també posen èmfasi en el treball oral de la llengua, la comprensió lectora, la participació i la formulació opinions. Aquestes tertúlies estan adaptades a les diferents etapes. A l'educació infantil les tertúlies tenen lloc al voltant de contes clàssics populars i a l'educació primària les lectures són adaptacions de clàssics catalans i universals així com de clàssics de la literatura infantil.
La llengua és la principal eina de comunicació i interacció i l'eix vertebrador de tots els aprenentatges. En qualsevol situació quotidiana fem ús de la llengua, ja sigui per comunicar-nos, socialitzar-nos, per donar la nostra opinió, per explicar fets, per narrar històries… Considerem doncs l'aprenentatge de totes les dimensions de la llengua essencial per a l'èxit educatiu dels infants en totes les àrees del currículum. A l'escola presentem propostes diverses per treballar la llengua des d'una vessant funcional i significativa i de manera transversal des de totes les àrees. Donem especial importància a la dimensió oral com a base de l'aprenentatge de la llengua a través de la rotllana, les tertúlies literàries, les presentacions dels projectes, els tallers artístics i les assemblees d'aula entre altres. Treballem perquè els infants utilitzin el català, el castellà o l'anglès indistintament en els diferents aprenentatges. En aquesta línia desenvolupem l'aprenentatge de la llengua anglesa en l'àrea d'educació visual i plàstica.
La revista és una eina d'aprenentatge engrescadora que fomenta el treball cooperatiu, reforça l'ús de la nostra llengua i estableix un lligam comunicatiu amb tota la comunitat educativa. La nostra revista és diu Borrissol i està pensada i elaborada pels mateixos nens i nenes. Per a cada número de la revista organitzem un concurs entre l'alumnat per escollir la portada i contraportada.